
Employer Branding
Lær jeres medarbejdere at være brandambassadører og tiltræk toptalenter
Lås op for arbejdspladsens potentiale
Denne workshop er designet til at hjælpe virksomheder, der kæmper for at skille sig ud på et konkurrencepræget arbejdsmarked, står over for udfordringer med at tiltrække og skabe tilknytning til toptalent eller oplever skævheder mellem deres arbejdspladskultur og arbejdsgiverbrand. Programmet er designet til at afdække huller, fremhæve muligheder og identificere vigtige fokusområder for at opbygge en arbejdspladsprofil, der giver genlyd hos både nuværende og potentielle medarbejdere.
En interaktiv session designet til
Vurder den aktuelle situation:
Workshoppen udforsker, hvordan medarbejdere og ledere opfatter virksomheden som en arbejdsplads. Den undersøger også, hvordan virksomheden definerer og kommunikerer sin position på markedet, især i forhold til konkurrenter, og sikrer, at dens employer branding-indsats stemmer overens med dens overordnede markedsstrategi. Desuden dykker den ned i feedback fra nuværende og tidligere medarbejdere, der deles på sociale medier og anmeldelsesplatforme, og identificerer nøgleudfordringer, som virksomheden står over for med at tiltrække og fastholde toptalenter.
Udforsk de typiske udfordringer, din virksomhed står over for, såsom:
-
Manglende bevidsthed om deres brand blandt potentielle kandidater.
-
Inkonsekvent kommunikation af virksomhedens værdier.
-
Begrænset engagement fra nuværende medarbejdere som brand ambassadører.
-
Manglende forståelse for, hvordan deres employer brand påvirker vigtige forretningsresultater, og utilstrækkelige værktøjer til at analysere og optimere disse effekter.
Udarbejd en handlingsplan
Den sidste del af workshoppen fokuserer på at identificere primære fokusområder og give konkrete anbefalinger til både kortsigtede og langsigtede tiltag. Deltagerne vil også modtage værktøjer og metoder til at skabe en sammenhængende og effektiv employer branding-strategi, der er skræddersyet til deres specifikke behov.
Resultat
Workshoppen afsluttes med en skræddersyet handlingsplan, som du kan bruge til at prioritere og igangsætte din Employer Branding-strategi.